Vtwonen wint felbegeerde Mercur Magazine van het Jaar 2020
Vtwonen van DPG Media is gisteren tijdens de digitale Mercurs uitreiking uitgeroepen tot Magazinemerk van het Jaar 2020. Helene van Santen van Kek Mama, eveneens van DPG Media, won de Mercur Hoofdredacteur van het Jaar. De Aldipress Mercur Cover van het Jaar ging naar ’10 x Brabants Zorgpersoneel van Libelle.
‘Mercur prijs voor het hele team’
Volgens de jury van de Mercurs is vtwonen een ‘sterk merk dat zich blijft vernieuwen, zich inzet op 360 graden en de samenleving en doelgroep in de gaten houdt’. Volgens vtwonen zelf is de Mercur met recht een prijs voor het hele team. Naast dertien reguliere nummers bracht het merk talloze bijlagen uit, lanceerde het het nieuwe merk vtverbouwen en een nieuwe collectie specials bestaande uit TUIN en DIY. Ook creëerde het een Zomerboek, plande het merk de eerste digitale vt wonen&design beurs en werd het videoplatform vt tv ontwikkeld waarvan de eerste serie een groot succes was.
Andere Mercurs winnaars
Naast de Mercur Magazinemerk van het Jaar was vtwonen ook genomineerd voor de Mercur Innovatie van het Jaar en de Post NL Mercur Partnership van het Jaar. Die gingen respectievelijk naar Theatervoorstelling en Handboek voor Huiswerk van Tis Hier Geen Hotel en naar Eredivisie Shirt Festival van SANTOS en de Eredivisie.
Vanwege corona vond de uitreiking van de Mercurs dit jaar digitaal plaats. Dat mocht de pret niet drukken; de prijzen werden met veel gejuich en de nodige confetti in ontvangst genomen. Een deel van de genodigden volgde de uitreiking vanuit een coronaproof zaal, een ander deel via Teams.
Hieronder een overzicht van alle Mercurs winnaars:
Mercur Artdirection van het Jaar:
Runner’s World (Hearts Netherlands)
Mercur Belofte van het Jaar:
Arjun Chadha – Get Familiar Magazine (Zuurstof Media)
Mercur Reportage van het Jaar:
Het laatste interview met Marc de Hond – Volkskrant Magazine (DPG Media)