Beleef 360° virtual experience bij Senefelder Misset
Met een geschiedenis die bijna 150 jaar teruggaat zijn wij trots op ons bedrijf en laten dat ook graag zien. Fysiek klanten ontvangen in onze drukkerij in Doetinchem kan echter nu even niet. Daarom hebben we een 360° virtual experience ontwikkeld om klanten en relaties een kijkje in onze keuken te geven en om te laten zien waar wij als fullservice grafisch dienstverlener voor staan.
De tour begint letterlijk bij de voordeur aan de Mercuriusstraat 35. Ben je eenmaal over de virtuele drempel gestapt, dan gaat de rondleiding van start. Van kantoor tot prepress en van rotatieoffset tot logistiek; welke onderdelen van het bedrijf je wilt zien, bepaal je uiteindelijk deels zelf, in overleg met een van de salesmanagers van Senefelder Misset.
360° virtual experience op maat
“Dat is het mooie aan deze virtual experience: we kunnen een volledig dedicated rondleiding maken voor een klant of prospect”, vertelt directeur Ronald van Rossum. Stel, je hebt als uitgever een magazine met een oplage van minder dan 10.000 exemplaren die worden gebonden, niet gehecht. Van Rossum: “In dat geval kunnen we er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen de bedrijfsonderdelen Vellenoffset (de Komori vellenoffset pers, die wordt ingezet voor de productie van tijdschriften met een oplage tot 10.000 exemplaren, red.) en Garenloos binden in de rondleiding door onze drukkerij op te nemen.”
Klantgerichtheid Senefelder Misset
Een virtual experience geheel op maat dus. Dit past bij de klantgerichtheid die Senefelder Misset voorstaat. Van Rossum: “In de gesprekken die onze salesmanagers met potentiële klanten voeren kunnen zij een preview van de 360° virtual experience laten zien. Is er belangstelling voor een rondleiding, dan kunnen zij op basis van de wensen en interesses van een klant een rondleiding samenstellen.”
De volledige rondleiding duurt een uur. Je krijgt toegang tot de 360° virtual experience door in de teaser op de website van Senefelder Misset een formulier in te vullen. Van Rossum: “Achter de schermen kunnen wij zien of en hoe vaak de link wordt geopend. Zo hebben wij goed in beeld met wie we in contact zijn en kunnen daar vervolgens naar handelen.”
Waarom een 360° virtual experience bij Senefelder Misset?
De belangrijkste reden voor het ontwikkelen van de 360° virtual experience is dat Senefelder Misset in verband met het coronavirus en de veiligheid van zowel medewerkers als bezoekers voor mensen van buiten op slot zit. “Alle afspraken vinden momenteel via Teams plaats. Ik vind dat zelf vrij afstandelijk”, zegt Van Rossum.
“De ervaring leert dat de interesse in een rondleiding door ons bedrijf groot is. Mensen vinden het leuk om te zien wat wij doen en hoe het bedrijf erbij staat, maar door de coronamaatregelen is het op dit moment fysiek niet mogelijk om mensen in ons bedrijf te ontvangen. Met deze virtuele tour kan dat alsnog.”
Buitenlandse prospects bedienen
Een andere reden voor het ontwikkelen van een virtuele tour is om prospects uit het buitenland te bedienen. “In plaats van een uitgever uit Londen voor een of twee dagen naar Nederland te laten komen, kunnen we met deze 360° virtual experience in maximaal een uur ons hele bedrijf laten zien”, zegt Van Rossum.
360° virtual experience ook na corona functioneel
De coronaperiode mag dan wel de aanleiding zijn voor de totstandkoming van de 360° virtual experience, ook daarna blijft de tour volgens Van Rossum buitengewoon functioneel en relevant. “Ik ben ervan overtuigd dat het reisgedrag van mensen definitief verandert. Men gaat anders met z’n tijd om. Een virtual experience als deze sluit daar naadloos bij aan.”
360° virtual experience aanvragen?
Op de website van Senefelder Misset staat een preview van de virtuele tour. Heeft u belangstelling voor een volledige dan wel dedicated tour, dan kunt u die aanvragen door uw contactgegevens achter te laten. Een van onze salesmanagers neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.
Bekijk de preview van de 360° virtual experience