Senefelder Misset verpakt magazines straks ook in paper wrap
Uitgevers die hun bladen niet langer in plastic of bio-folie wensen te versturen, kunnen over een paar maanden ook kiezen voor een papieren alternatief. Senefelder Misset heeft namelijk een nieuwe seallijn aangeschaft die magazines zowel in folie als in papier kan verpakken. De seallijn wordt deze zomer opgebouwd en zal in september operationeel zijn.
Na een succesvolle test in Italië in de fabriek van de leverancier van de seallijn heeft Senefelder besloten om tot de investering over te gaan. Met de aankoop speelt Senefelder Misset in op de toenemende vraag van uitgevers naar duurzamere oplossingen om hun magazine(s) te verzenden naar hun lezers. “Er zijn verschillende uitgevers die af willen van folie. Je moet dan denken aan uitgevers van magazines die sowieso al iets hebben met duurzaamheid, maar ook andere uitgevers zijn geïnteresseerd.”
Paper wraps zijn milieuvriendelijker
De investering van Senefelder Misset is volgens directeur Ronald van Rossum dan ook een logische. “Paper wraps zijn milieuvriendelijker dan gewone folies. Paper wrap is minder kostbaar dan bio-folies en kent ook niet de bezwaren zoals bio-folies op basis van suikerriet basis die wel kennen. ” Senefelder Misset is straks de eerste drukkerij in Nederland die een seallijn heeft met paper wrap mogelijkheid. Van Rossum: “In Groot-Brittannië, Duitsland en Frankrijk zijn papieren verpakkingen al best gebruikelijk. Nederland heeft nog wat in te halen.”
Paper wrap: losse verkoop vs. abonnees
Papieren verpakkingen zijn met name geschikt voor magazines die geadresseerd worden verspreid. Door de paper wrap zie je de cover van een magazine niet en dit maakt de oplossing minder geschikt voor bladen die vooral afhankelijk zijn van de losse verkoop. “In het tijdschriftenschap in de winkel is de zichtbaarheid van de cover heel belangrijk.. Dan is de paper wrap een minder goede optie. De paper wrap is vooral geschikt voor bladen die het moeten hebben van abonnees. Denk bijvoorbeeld aan omroepbladen. Uiteraard is het handig om de lezers van tevoren te vertellen dat het magazine waarop ze geabonneerd zijn, voortaan met een papieren wikkel op de mat valt. Of je print een logo mee.”
Drukmogelijkheden paper wrap
Het is mogelijk om een marketing uiting of een advertentie op de papieren verpakking tegen een meerprijs af te drukken. Het bedrukken van het papier (rol op rol) wordt dan uitgevoerd door een gespecialiseerde partner. Ook overweegt Senefelder Misset de aanschaf van speciale inkjet apparatuur waarmee bijvoorbeeld een logo in zwart op de paper wrap kan worden aangebracht tijdens het adresseren: goed voor de herkenbaarheid.
Bent u geïnteresseerd in een papieren verpakking? Dan kunt meer informatie opvragen bij onze sales managers. Wilt u een rondleiding door onze drukkerij? Vraag dan een 360° virtual experience aan.